Tuesday 5 March 2013

про робочу атмосферу

в попередньому пості пишуть, що в нашому Skype офісі не відчувається робочої атмосфери, аби не відповідати кожному і не дублювати інформацію - опишу свої відчуття

отож, працювати на Skype дуже комфортно і я б навіть сказала - легко. Легко не в тому сенсі, що робити нічого не треба (а ви так і подумали - 100%), а в тому, що всі умови просто спонукають генерувати ідеї, досліджувати, цікавитися новим, думати-думати-думати і отримувати результат! це доволі логічно - Skype все-таки хоче заробити на інтелектуальній праці своїх employee і тому створює ідеальні умови для цього :)

під "умовами" я маю на увазі не лише гарний дизайнерський офіс, free сніданки та lunch-і, снеки, пиво-вино в п'ятницю (тобто, усе матеріальне, що Skype дає своїм працівникам), а ще й атмосферу, яка панує навколо. А в "атмосферу" особисто для мене входять - постійні презентації-тренінги, довіра до своїх працівників і якась динамічність (активність?) прямо в повітрі. Тепер про кожен пункт в деталях

почну з того, що тут нічого не заважає працювати. Я маю на увазі, що ви приходите в нормальному настрої (а не роздратовані, бо по дорозі в офіс вас хтось "підрізав", або обхляпала машина, або по ногах потопталися, або просто... нахамили...). І на роботі теж - вас не "пресують", не підганяють, не намагаються нав'язати свою думку. Ніякий "нєрвних" листів від "бєшеного" customer-а, після яких себе треба "відкачувати", ніяких дипломатичних відповідей не треба писати і придумувати "відмазки" невідомо від чого і невідомо для кого (і невідомо кого "відмазувати" - бо часто буває, що хтось щось зробив "не то" і, може, то й не ваш team, а на стороні клієнта, але ж він хоче все на когось "спихнути", а своїх не сварять, особливо з "толпою" менеджерів в СС), і не треба відстоювати свою думку thread-ами у 100500 листів туди-сюди - ваша думка важлива, і дати вам шанс зробити "щось класнюче" - це саме те, чого усі й прагнуть

щотижня відбуваються презентації від різних відділів - про їхні здобутки, проблеми, висновки; або з якимись top-ами - щоб працівники могли запитати про наступні кроки у розвитку компанії, про плани... плюс - ці презентації відбуваються у різних локаціях. Таким чином, один може відбуватися в Празі - і його можна join-ути онлайн прямо з робочого місця та послухати в фоновому режимі. А можна спуститися в chill out і посидіти на відео call-i з усіма, ще й цукерку з'їсти, або канапку - такі виступи часто призначають на час сніданку або ланчу, саме для того аби поєднати приємне з корисним

ще щотижня відбувається один або два міні-тренінги. Будь-яка людина в комапанії може приготувати розповідь про щось унікальне/цікаве, що він/вона уміє. Наприклад, мій колега розказував, які він знаходив security дефекти в Google, Skype, Microsoft, на сайтах британських банків і британської лотереї... чим він для того користується, які підходи... і як на цьому заробити :)

дуже багато поїздок. І краса навіть не в тому, що ви можете кудись поїхати, а й в тому, що до вас приїжджають гості. Так цього тижня у нас QA з Таллінна, а наступного тижня dev - цікаво зустрічати нових людей, ділитися своїм досвідом і вчитися у них (і з Праги хтось приїхде до кінця місяця)...

ніхто не казатиме - ЯК вам виконувати роботу, і не перевірятиме - ЩО ж було зроблено. Ви берете відповідальність на себе, а отже - нічого вас контролювати. Працівники дуже кумедні: вони літають в своїх світах і бавляться, як діти. Навіть у вільний час. Наприклад, один із наших девелоперів написав програмку, що створює QR code для jira ticket-a i для employee, як наслідок - ми маємо на скрам-дошці (а ми використовуємо справжні дошки на стіні (а не greenhoper в jira) з папірчиками для кожної сторі і з папірчиками для кожної людини в team - навіть з фоткою - і все то "соваємо" по дошці, щоб візуалізувати наш прогрес) папірчики з назвою strory і її QR кодом; і коли хочемо її "переасайнити", то просто зчитуємо Surface-ом QR код ticket-a i QR код нового assignee (раніше після кожного скраму доводилося комусь лізти в jira і вручну "переасайнювати"). Це ж треба мати таке сильне бажання постійно покращувати process, щоб і у вільний час цим займатися? але це мoтивує й інших і зрештою - виходить просто fun, а не робота :)

а ще у нас немає scrum master-a. Усі ділять його обов'язки між собою. Сьогодні ви ведете scrum meeting, завтра хтось інший. І тут немає якогось порядку чи списку - хто за ким scrum master, люди самі пропонують, що сьогодні я зроблю то-то і то-то. Ідей масса - був би час їх реалізовувати - кожен team member може створити сторі і додати її до sprint-а. Ясно, що якась важлива робота нікуди не дінеться, але якщо залишається capacity - а вона завжди залишається - то отакі story на investigation чи improvements потрапляють в sprint backlog. Головне переконати team, що це потрібно

і оце все, що навколо мене відбувається, я й називаю робочою атмосферою :)

3 comments :

  1. Нє, ну я наприклад трохи не то мала на увазі під робочою атмосферою. Просто на тих фото, що ти викладала, відчувається, що офіс все ж ще не дуже обжитий.
    А ти ото взяла і закидала відразу словами "ненашими" :)
    А щодо "в тому сенсі, шо робити нічого не треба" - так я і не сумнівалась, що ти там лінтяйнічаєш :Р

    ReplyDelete
  2. "один із наших девелоперів написав прогрмаку, що створює QR code для jira ticket-a i для employee, як наслідок ми маємо на скрам-дошці (а ми використовуємо справжні дошки на стіні (а не greenhoper в jira) з папічриками для кожної сторі і з папірчиками для кожної людини в тімі - навіть з фоткою :) і все то "соваємо" по дошці, щоб візуалізувати наш прогрес) папірчики з назвою strory і її QR кодом, і коли хочеме її переасайнити просто зчитуємо Surface-ом QR код ticket-a i QR код нового assignee (раніше після кожного скраму доводилося комусь лізти в jira і вручну переасайнювати). Це ж треба мати таке сильне бажання постійно покращувати process, шоб і у вільний час цим займатися? Але це мoтивує й інших і зрештою виходить, що це просто fun, а не робота :) "

    Я, звісно, тупий, нерозумний, зелений і недосвідчений, але на цьому абзаці мій мозок зламався остаточно :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. згодна, багато термінів спецефічних для скраму :) але іншими словами і не розкажеш :)

      Delete