Friday 26 December 2014

як святкують Різдво британці

одразу попереджаю, що цей пост не претендує на достовірність - я навмисно не користуватимуся інетернетами, щоб почитати, як це свято виглядає у Британії. А акцент зроблю на те, що мені розповідали мої співробітники, і що ми з Петром спостерігали самі, або десь випадково чули. Тому сприймайте все нижче написане за непідтвердженні плітки. Почнемо з того, що в моїй команді з 10-и людей всі вважають себе нерелігійними - отож, мій перший висновок, що Різдво вони святкують, як дні коли можна/треба/прийнято дарувати один одниму подарунки, збиратися сім'єю та просто як класний період зими - аж два державні вихідні!

мені вдалося поспілкуватися на тему "як у тебе відбувається Різдво" з двома моїми співробітниками. Отож, у першого двоє дітей - для нього типово їхдити на Різдво до батьків (чи його, чи дружини) і мати там вечерю 25-ого грудня з "туркою" (з індичкою), звичайно подарунки під ялинку, але ніяких Christmas carols (колядки) чи чогось такого у них не відбувається. Другий співробітник переважно святкує Різдво з друзями (казав, що це перше святкування, коли вони будуть удвох з дружиною), за його словами - це час, коли можна дозволити собі якісь такі речі, які робиш лише раз на рік - на Різдво. Його день 25-ого грудня починається з кави з молочним лікером (типу Бейліса), далі - класичний англійський сніданок з апельсиновим соком з шампанським (з тим котре просеко), далі десь в обід "proper food with wine" (тобто, якась справжня їжа - читайте "м'ясо", це або індичка або щось зі свинини-яловичини), а ввечері ще "proper champagne" ("справжнє" шампанське, я так розумію, що це те, котре "з Шампаню")

як ви вже могли помітити, 24-ого грудня (то тоді, коли мала б бути Свята Вечеря) нічого особливого наче й не відбувається. Хоча робочий день скорочений - нас з офісу десь у першій "попросили". А от що було цікаво - це коли ми пішли ввечері прогулятися. Цілком випадково попали на трансляцію з St. Paul's (в сам cathedral вхід був ніби по запрошеннях та купа охорони навколо), а от на площі біля нього великий екран і пряма трансляція усього, що відбувається всередині. З найяскравіших вражень - те, що молитви читали жінки, та спів хору (такими "ангельськими" голосами) під звуки органу (просто до мурашок по спині). Ми якось так попали на останні 10 хвилин і, коли все завершилося, то люди на площі почали бажати один одному "Merry Christmas" та "Let peace to be with you" (ота остання фраза - то мені так почулося, я просто була збентежена - сторонні люди вітають один одного, тиснуть руки...)

ще я поспілкувалася з американцем у своїй команді, то у них індичка - це традиційна страва на День Подяки, а на Різдво вони планують roast beef ("ростбіф", то наче наша "печеня"). Ще знадаю про класичний десерт - Christmas pudding (я куштувала минулого року і мені не сподобалося, якась така желеподібна маса, воно наче ворушиться) або інший варіант - Christmas cake (то просто як кекс з фруктами, зверху залитий білим кремом). Багато пабів пропонують спеціальне "Різдвяне меню" (там обов'язково щось з індичкою та отой пудинг або "торт"). А ще, мені так здалося, у Європі більше святкують 24 і 25 числа, а у Великобританіз 25-26. Є навіть такі собі спецефічні назви для перших святкових днів:
23 грудня - small Christmas Eve
24 грудня - Christmas Eve
25 грудня - Christmas Day
26 грудня - Boxing Day

на Boxing day відбуваються шалені знижки - мене всі магазини спамлять, що online розпродаж починається 25-ого, а "in shop" 26-ого (інколи до 75%) - цікаво чи то лише на один день, чи на якийсь період?.. і ще Різдво тут "святкують" 12 днів (мені навіть казали, що у деяких піснях згадуються "12 Christmas days", але я ніколи на це не звертала увагу) - саме стільки часу відбуваються святкові відправи та співаються Christmas carols, а 5-ого січня - все, "конєц" - і навіть прибирають головну ялинку з Трафальгарської площі (британці вважають, що то погана однака залишити різдвяні прикраси після Twelfth Night)

і про подарунки - у Британії їх розпаковують 25-ого зранку і лише королівська сім'я робить це 24-ого після вечері, користуючись Германською традицією

ватро описати також таку традицію, як Christmas cards. В нас теж листівки дарують, ніби що ж тут дивного? так от, у наших конс'єржів весь стіл та журнальні столики в зоні очікування заставлені листівками (наш будинок, то якась суміш квартир, які здаються на довготерміновій основі (а, може, десь і власники живуть), плюс частина, які здаються, як готельні кімнати - з щоденним прибиранням та на кілька тижнів або днів)! багато листівок підписані особисто конс'єржам - "dear Tony"... це так незвично... чи вони надавали якийсь особистий сервіс відвідувачам? чи це просто така традиція, яку ми не розуміємо?..

No comments :

Post a Comment