Friday 2 October 2015

книги для мам

Памела Дракермен "Французьке виховання“
я прочитала цю книгу ще в квітні - перша книга з сумки від Саші, яку я взалася "опрацьовувати". В моєму оточенні вже було стільки відгуків на неї, що я й не знаю чи напишу щось нове :) деякі поради мені видалися надуманими - бо мама американка, а вони трохи не такі як ми. Наприклад, про "чарівні слова", авторка пише, що американські діти живуть за своїми правилами і часом не вітаються з гостями, або поводяться, наче дорослі в домі їх не обходять - мені здається такої проблеми в українських сім'ях нема, ми як і французи вчимо діток вітатися-прощатися-дякувати змалечку. Сподобався підхід до харчування "скуштуй", я його практикую навіть з моїм мацьопим ще Данусиком - вмовляю скуштувати все з того, що я приготувала йому "для їдження", якщо сливка не смакує, то ми її сьогодні! не їмо, але скуштувати сливку після каші малюк зобов'язаний. Звісно, без сили, вмовляю словами і забавками, а банан, наприклад, після 5-ихвилинного вмовляння скуштувати, малюк з'їдає - от буває таке в нас. Стосовно спання всю ніч - в мене Данусик зараз встає вночі частіше, аніж в 3 місяці - не їсти, може, перевірити чи мама тут, може, йому щось сниться і лякає, я не знаю, чому він прокидається вночі - але не можу лишити його плакати 5-20 хвилин, як радить авторка - ця порада не для мого увлення про маленьких діток. Книга дуже легко написана - ніби читаєш роман, а не поради, як виховувати дитину. Я думаю, тут кожен зможе вибрати щось собі в арсенал "мамських хитрощів"

Анатолій Нєкрасов "Материнська любов" 
про те, що діти не наша власність і ми лише приводимо їх в цей світ, а жити вони мусять самі. Самостійно. Ми лише підтримка. Про те, що дітей треба вміти відпускати. Мені явно зарано на такі теми думати, але добре, що тепер я знаю про існування даної проблеми. Не контролюйте дітей аж занадто - дайте їм рамки свободи. Інакше вони не навчаться приймати власні рішення та брати за них відповдальність

Джон Кехо та Ненси Фішер "Сила розуму для дітей"
про те що позитивне мислення і налаштування себе на успіх це половина справи. І як допомогти малюку мислити зі знаком плюс. Я в силу розуму дуже вірю, як і в неосферу та матеріалізацію думок. Тому менше негативу, думайте про хороше :)

Жан Лендлофф "Як виростити дитину щасливою"
тут багато про потреби новонародженого, тому мені "якоби" "пізно". Але ця книга просто зареречує підходи популярного в Штатах у 80-90-ті Спока, який рекомендував не носити на руках та годувати по годинах. Тому підтверджуємо те, чого нас зараз усіх вчать - носити, любити, слідкувати за бажаннями малюка, не нав'язувати свої бажання :)

Пи.Си. про книжки для майбутніх батьків я писала тут

1 comment :

  1. Мені колись "Материнська любов" світ перевернула. Купили і мамі і Петіній мамі )))

    ReplyDelete