Friday 8 March 2024

Alasdair Gray "Poor Things"

в мене останнім часом досить стандартна стратерія для вибору книг - я бачу рекламу якогось кіно від Netflix чи ще когось, яка мені подобається, я гуглю по назві і виявляється, що є книга, за якою те кіно знято, я шукаю книгу і читаю. А тут Емма Стоун в головній ролі! це та, яка дику грала в "Ігри Тронів" з Джоном Сноу, який нічого не знає

фактично я б поділила книгу на 3 частини. Перша - це такий трохи нудий початок, коли незрозуміло з чого весь кіпіш навколо цього твору. Довгі описи двох головних героїв чоловіків, і як складалися їхні складні стосунки

друга частина - така дуже епатажна, шокуюча - про розвиток головної героїні. Десь саме в цьому місці я подивилася трейлое до кіно. Він такий дивний, ще дивніший за книжку, чесно. Якби я спершу трейлер побачила, я б того, напевно, і не читала

а третя частина - дуже все пояснює, раціоналізує. Все стає на свої місця. Стає зрозуміло і чому початок такий нудний і чому середина така дивна. Там ще й стилі написання різні - перші дві частина такі пафосні і якось так пафосні сатирично. Така мова вишукана, з претензією... але от коли в Джейн Остін герої так говорять - це  виглядає природньо, отак одразу віриш, шо герої саме отак і думають, і відповіно - так і говорять. А тут - якось неприродньо, ніхто в здоровому глузді так не буде висловлюватися. А третя частина написана дуже чіткою мовою, структурною, математично раціональною. Це ще більше підкрслює, що розповідь ведеться від різних героїв - я впевнена, що так і задумано - і один з них трохи ку-ку, а інший дуже логічний

як підсумок - я не то шо рекомендую... але це було цікаво )

No comments :

Post a Comment